fbpx

Aktualności i trendy marketingowe

Jak pisać lepiej, czyli 7 nieoczywistych wskazówek copywriterskich

Wysłany przez:

Lekkie pióro, nienaganna ortografia i kreatywność – czy to wystarczy, aby zostać copywriterem? Na początek – być może. Z czasem jednak, chcąc pisać coraz lepiej, trzeba się nieco wysilić i podjąć nowe działania. Jeśli jesteście ciekawi, jakie warto wykonać kroki i co zrobić, aby być lepszych copywriterem, ten artykuł jest dla Was – znajdziecie w nim wskazówki, które pomogą Wam rozwinąć umiejętności!

1. Czytaj, czytaj, czytaj

By zostać copywriterem, musisz dużo czytać – głoszą poradniki dla osób, które pragną rozpocząć swą copywriterską karierę. Niewiele mówi się jednak o tym, jak ważne jest, by nie spoczywać na laurach i czytać również wtedy, gdy początki mamy już dawno za sobą. Warto sięgać po różnego rodzaju treści, dedykowane różnym grupom odbiorców – od powieści, bo artykuły blogowe, scenariusze, broszury i newsy.

2. Rozwijaj warsztat

Nawet jeśli piszecie dobrze, warto się postarać, aby pisać… jeszcze lepiej! Korzystajcie więc z dostępnych kursów, warsztatów i szkoleń. Dzięki nim rozwiniecie swój warsztat, dopracujcie styl, a jakość tworzonych przez Was treści wyraźnie wzrośnie. W pracy nad warsztatem pomocne mogą okazać się konsultacje z copywriterami z większym stażem. Może warto poprosić o kogoś o tego rodzaju wsparcie?

3. Sprawdzaj błędy

W swoich własnych artykułach czasem trudno dostrzec nawet najbardziej oczywistych pomyłek. Niekiedy łatwiej jest zobaczyć je w cudzych! Krytyka pracy innych copywriterów, tylko pozornie wydaje się nie na miejscu – w rzeczywistości może okazać się cenną lekcją. Warto więc poświęcać czas na lekturę zarówno blogów pisanych przez copywriterów, jak i różnego rodzaju tekstów na stronach internetowych.

4. Pisz dla siebie

Nim copywriter zacznie pisać dla innych, zwykle pisze dla samego siebie – dla przyjemności, by dopracować warsztat i stworzyć portfolio. Niestety, wielu copywriterów porzuca własne projekty i po podjęciu płatnych zleceń rezygnuje z pisania dla własnej przyjemności. To błąd, który może sprawić, że prędko poczuje wypalenie i niechęć do swojej pasji.

5. Najpierw pisz, potem redaguj

Nic bardziej nie spowalnia pracy copywritera niż kilkukrotne sprawdzanie jednego zdania czy akapitu. Jeśli dobrze Wam się pisze i wiecie, co chcecie przekazać w kolejnych zdaniach, nie przerywajcie, by na bieżąco poprawiać stylistyczne czy składniowe błędy. Zróbcie to sam koniec, gdy artykuł będzie już napisany. Pamiętajcie, że pisanie i redagowanie treści to dwa zupełnie inne zadania, które powinny następować bezpośrednio po sobie.

6. Czytaj na głos

Większość poradników dla copywriterów nakazuje, by po napisaniu przeczytać tekst przynajmniej jeden raz. My polecamy Wam czytanie tekstów na głos. Dzięki temu będziecie wstanie ocenić, czy rzeczywiście artykuł jest napisany poprawnie, czy nie popełniliście w nim błędów i nie użyliście nieodpowiedniego, niestosowanego na co dzień słownictwa.

7. Skracaj zdania

Gdy pisany przez copywritera tekst musi osiągnąć określoną liczbę znaków, zdania często stają się zbyt długie. Skracajcie je usuwając z nich wszystko, co niezbędne, m.in. niewiele wnoszące do Waszych tekstów przymiotniki. Dzięki temu artykuły będą znacznie mniej skomplikowane i przyjemniejsze w odbiorze.

Pisanie artykułów na zlecenie wymaga nie tylko samodyscypliny, ale także lekkiego pióra i kreatywności. Chcąc pisać coraz lepiej, nie wolno zapominać również doskonaleniu posiadanych już umiejętności. Nie spoczywajcie więc na laurach – przepisem na sukces jest nieustanny rozwój i praca! Jeżeli potrzebujesz wsparcia skorzystaj z naszych warsztatów lub indywidualnych konsultacji z marketingu internetowego na których poruszamy zagadnienia z tworzenia poczytnych tekstów oraz content marketingu.

0
  Podobne posty
  • No related posts found.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dowiedz się więcej na temat przetwarzania danych osobowych na tej stronie internetowej. Dalsze korzystanie ze strony oznacza akceptację naszej polityki prywatności. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close